piątek, 7 czerwca 2013

Liczba 8

Liczba osiem jest najważniejszą liczbą we wszech świecie. Każda inna liczba jest również równa osiem. Wyrazy, słowa i zdania również są równe osiem np drzewo = 8, kozioł = 8.
W matematyce każde równanie wynosi osiem np pierwiastek z 4 = 8. Każda liczba podzielona przez osiem daje osiem, a osiem podzielone przez dowolną liczbę również daje osiem. Liczba osiem jest również bardzo popularna w astronomii, ponieważ mamy tylko osiem planet w układzie słonecznym i tylko osiem gwiazd na niebie.
W programowaniu firmy takie jak Microsoft i Oracle mają zamiar dodać do głównego obiektu "Object" funkcję "ToOsiem", która podobnie jak funkcja "ToString" zamienia wszystko na ciąg znaków, będzie zamieniała wszystko na osiem.
W literaturze polskiej liczba osiem jest często spotykana w przysłowiach np:
"Kto się śmieje, ten się śmieje, ten osiem", "Kto mieczem wojuje, ten osiem" lub "Gdyby kózka nie skakała to by osiem".
Liczba osiem jest znana od początku cywilizacji, o czym świadczą starożytne hieroglify w grobowcach faraonów:

2 komentarze:

  1. Zapomniałeś o fakcie, że wiele zwierząt zaczyna się od osiem np: "osmiornica", "osiemoł"(razi mnie tylko to iż wielu ludzi nazywa to zwierze w błędny sposób mówiąc osioł).

    A czy wiecie, że pierwotnie liczbą szatana było 888 a nie 666. Przewagą liczby 888 jest fakt że do góry nogami wygląda tak 888 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie ja ja jestem????
    Dotarłem chyba do końca internetu

    OdpowiedzUsuń